Fysiotherapie voor ouderen

Het menselijk lichaam ondergaat tal van veranderingen naarmate het ouder wordt. Door afname van spiermassa en vermindering van de conditie kan de onzekerheid in het bewegen toenemen. Maar niet bewegen is geen optie. Juist als je ouder wordt moet je in beweging blijven om het proces van het ouder worden te vertragen, om je gezond en vitaal te blijven voelen en om de kans op chronische aandoeningen te verminderen.

Bij Fysiowymbrits beschikken we over specifieke kennis over ouderen en de daarbij voorkomende ziektebeelden en wordt er gewerkt volgens de laatste richtlijnen. U kunt zowel terecht voor trainingen, als voor individuele behandelingen.  Wanneer u voor het eerst in de praktijk komt, wordt er een intakegesprek gehouden en worden testen gedaan om uw functioneren in kaart te brengen.

Onze therapeuten kunnen u ondersteunen bij:

• het verbeteren van conditie, spierkracht en evenwicht
  • het verbeteren van dagelijkse activiteiten wassen, aankleden, lopen en fietsen of huishoudelijke activiteiten
  • verminderen van de kans op vallen

Maar ook bij aandoeningen als:

• ziekte van Parkinson
  • COPD
  • Reuma
  • Dementie
  • Hartaandoeningen
  • Osteoperose
  • Artrose
  • Etalagebenen
  • Beroerte
Advies en begeleiding

Onze therapeuten adviseren en begeleiden ook gezinsleden en mantelzorgers over onder andere het ziektebeeld, de prognose, de behandeling, transfers, dagelijkse handelingen en hulpmiddelen.

De therapie wordt zowel op de praktijk, als bij u aan huis verzorgd.